marți, 13 septembrie 2011

Succes

   Oare ce inseamna sa ai succes? Si cand stii cu adevarat ca ai succes? Sa ai bani inseamna sa ai si succes? Sa ai bani, masini si tot ce ti-ai dorit inseamna sa ai succes? Nu cred ca e nimeni care ar putea sa imi raspunda la aceasta intrebare. Cred ca fiecare isi contureaza ideea de "succes" asa cum vrea, asa cum crede de cuviinta. Spre exemplu, consider ca o persoana careia ii lipsesc banii, isi imagineaza ca succesul presupune bani; o persoana careia ii lipseste curajul, considera ca succesul presupune curaj. De accea cred ca fiecare are propria parere despre "a avea succes".
    Am inceput sa citesc o biografie, a unei persoane celebre, a unui simbol de la inceputul anilor 20 si mi-am dat seama ca succesul ti-l faci, nu te nasti cu el. E atat de greu de crezut ca dintr-o familie de negustori, dintr-o familie simpla, saraca, se naste un viitor model. Desigur pana sa ajungi sa dobandesti succesul, trebuie sa cazi de multe ori, sa te ranesti, sa te simti doborat si apoi in ciuda tuturor lucrurilor sa te ridici. Viata nu e delicata cu omul, ea il pune mereu la noi incercari, ii masoara puterile si atunci cand il simte slab il doboara, il arunca la pamant fara sa ii dea ocazia sa realizeze unde a ajuns. 
Curios faptul ca pana sa ajunga sa aiba cu adevarat succes, au trecute cam trei decenii din viata ei. Incercand mai multe domenii ale vietii, ea a fost mereu infranta. O posibila cariera in dans i-a facut numele celebru, insa, in cele din urma si-a urmat visul, talentul, iar numele pe care l-a adoptat a facut furori in lumea ei. Chiar si astazi numele ei are un prestigiu, ocupa un loc inalt in domeniul in care a lasat o amprenta puternica. Si sunt sigura ca situatii asemanatoare se regasesc si in ziua de azi. Oameni simpli, dar cu aspiratii marete si multa ambitie care ajung sa ii depaseasca pe cei care au avut mereu posibilitati, dar nu si acel dram de daruire fata de ceea ce isi doresc. 
   Se pare ca in ziua de azi fericirea nu e singura care conteaza. Mai mult, apar tot felul de citate cum ca: "banii nu aduc fericirea, dar o intretin". De fiecare data cand aud citatul asta imi vine sa rad, nu stiu de ce. Mi se pare haios cum mereu oamenii incearca tot felul de manevre prin care sa scoata banii din ecuatie si sa dovedeasca lumii ca nu banul il face pe om. E un viciu. E o boala. Cand ai bani, vrei mereu mai mult. Nu te saturi de parfumul lor. Si ambitita..ambitita e cea care te impinge sa vrei mai mult.. lacomia, nici de ea nu am uitat. Lacomia mai mult te distruge, dar in cazul in care nu te distruge ea, va exista un moment in care viata va face acest lucru. 
   Imi place sa citesc biografiile oamenilor, sa ascult/citesc viata altora. Mi se pare interesant cum fiecare are ceva de spus, fiecare are ceva de impartit cu altii. Autobiografiile imi plac si mai mult. Sunt mai multe sentimente puse in cuvinte. Poate citesti minciuni, dar macar minciunile ti-au fost impartasite de insusi autorul operei, nu de vreun jurnalist sau prieten apropiat care a vazut viata protagonistului din afara. Nu e vreo batrana care la 80 de ani decide sa scrie o carte despre prietena ei cu care isi bea ceaiul in mod frecvent. E batrana de 80 de ani care are prea multe apasari pe suflet si vrea sa imparta cu tine, cititor fiind, viata ei. Nu includ aici toate biografiile. Urasc sa vad in topul cartilor bine vandute cate o vedeta de televiziune care decide sa faca bani si mai multi scriind o carte. Mi se pare o insulta adusa literaturii. Dar ei vor sa ne arate ca in ciuda succesului de care au parte, seara, acasa, ei sunt ca noi, simpli muritori. Da, ei ne vorbesc de succes in ziua de azi.
   Deci pana la urma cand vine vorba de succes, vorbim de un lucru subiectiv. Fiecare isi contureaza propria definitie a succesului. Eu? Eu inca nu reusit sa creez aceasta definitie. Nu stiu ce inseamna pentru mine cuvantul acesta, deoarece mereu lucrurile se schimba in viata. Stiu si eu ca orice om ca in ceea ce voi face, vreau sa am succes. Cam asta inveti din toate cartile.. Si mai inveti si ca ORICE e posibil pe lumea asta daca vrei. Dar m-am saturat sa aud lucrurile astea.. Sunt doar basme.. Basme in care te crezi protagonist, basme ..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu